Zakupu węgla na preferencyjnych zasadach za pośrednictwem Gminy Błażowa
Kto i kiedy może złożyć wniosek?
- wniosek może złożyć osoba fizyczna zamieszkująca w gospodarstwie domowym na rzecz którego dokonywany jest zakup węgla,
- gospodarstwo domowe jest prowadzone na terenie Gminy Błażowa,
- jest uprawniona do otrzymania dodatku węglowego,
- nie dokonywała dotychczas zakupu węgla na sezon grzewczy 2022/2023 w cenie niższej niż 2000 zł i ilości co najmniej 1,5 tony w przypadku składania wniosku do 31 grudnia 2022 roku i 3 ton w przypadku składania wniosku po 1 stycznia 2023 roku.
Podstawa prawna
Dz. U z 2022 r. poz. 2236
Wymagane dokumenty
Jakie informacje musisz zawrzeć we wniosku?
- imię i nazwisko,
- adres gospodarstwa domowego na rzecz którego dokonywany jest preferencyjny zakup węgla,
- adres e-mail lub nr telefonu w celu kontaktu do umówienia terminu dostawy/odbioru węgla,
- sortyment (węgiel orzech lub ekogroszek) oraz ilość kupowanego węgla (nie więcej jak 1,5 tony na gospodarstwo domowe do 31 grudnia 2022 r.
- Stosowne informacje i oświadczenia (zawarte we wniosku).
- Wniosek musisz podpisać.
Jeśli składając wniosek nie podasz wymaganych informacji lub go nie podpiszesz zostaniesz wezwany(a) do uzupełnienia wniosku, co znacznie wydłuży procedurę zakupu.
Sposób dostarczenia dokumentów
Wniosek możesz:
- przesłać za pomocą platformy e-PUAP
- przesłać na adres:
Urząd Miejski w Błażowej
Pl. Jana Pawła II 1
36-030 Błażowa,
- osobiście w Urzędzie Miejskim w Błażowej pok. nr 3 lub sekretariat
- wniosku nie można złożyć telefonicznie.
UWAGA!
Wysłanie mailem skanu lub zdjęcia podpisanego odręcznie wniosku jest niewłaściwe. W takim przypadku zostaniesz wezwany(a) do złożenia odpowiedniego rodzaju podpisu elektronicznego.
Termin realizacji
Niezwłocznie
Jak możesz zapłacić?
- Przelew na konto Urzędu Miejskiego w Błażowej:
- UWAGA!
Nie dokonuj przelewów dopóki nie przekażemy Ci informacji o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku.
Telefon kontaktowy
172301741, 172297119
Osoba kontaktowa
Robert Pleśniak, Andrzej Wróbel
Informacje dodatkowe
Co nastąpi po złożeniu wniosku
Twój wniosek rozpatrzymy niezwłocznie. W przypadku błędów we wniosku wezwiemy Cię do ich poprawienia.
Jakie czynności podejmiemy w celu rozpatrzenia wniosku:
- Sprawdzimy czy otrzymałeś dodatek węglowy,
- Jeśli nie złożyłeś wniosku o dodatek węglowy, sprawdzimy czy spełniasz warunki aby go otrzymać w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków w której zgłosiłeś swoje źródło ogrzewania gospodarstwa domowego,
- Dokonamy sprawdzenia wniosku w bazach PESEL oraz w rejestrze mieszkańców Miasta.
Jeśli we wniosku będą błędy wezwiemy Cię do ich poprawienia.
Jeśli z wniosku będzie wynikać, że nie przysługuje Ci prawo do zakupu preferencyjnego węgla wyślemy Ci stosowną informację mailem, na skrytkę podawczą lub listownie – w zależności od sposobu wniesienia przez Ciebie wniosku.